Uudet ylätason

Uudet ylätason verkkotunnusehdotukset nähtävillä – Suomesta viisi hakemusta

Uudet ylätason – ICANN on julkistanut luettelon hakemuksista ylätason verkkotunnuksiksi. Vajaat parituhatta hakemusta sisältävä lista sisältää joukon ihan järkiperäisiä ehdotuksia (muun muassa .BLOG, .TECH, .SHOP, .WIKI) sekä lukuisia hieman hämmentävämpiä vaihtoehtoja (.SUCKS, .BEER, .PAMPEREDCHEF, .GOO). Joukossa on luonnollisesti runsaasti yritysten tavaramerkkeihin perustuvia hakemuksia, ja tiettyjä päätason domaintunnuksia on hakenut useampi taho. Lisäksi listalta löytyy useita hakemuksia aasialaisilla ja arabialaisilla merkistöillä kirjoitettaviin verkkotunnuksiin.

 Uudet ylätason

Suomesta listalle on päätynyt viisi hakemusta: .HELSINKI (Helsingin kaupunki), .PROMO (Phenomena Group Oy), .KONE (Kone), .NOKIA (Nokia) ja kolme kiinalaista merkkiä sisältävä Nokian hakemus, joka ei nyt tahdo kopipasteutua oikein tähän käppäiseen blogieditoriin. Perinteisessä vertailussa muihin Pohjoismaihin Suomi jää Tanskan ja Ruotsin taakse hakemusten määrässä, mutta voittaa sentään Norjan – mikäli näillä luvuilla jollekin merkitystä on. Oma hakijoiden joukossa lukunsa on Amazon, jolla on haussa 76 ylätason verkkotunnusta. Lue juttu.

Miten valita

Miten valita SEO-ystävällinen verkko tunnus
Kun aloitat uuden verkkosivuston, yksi tärkeimmistä päätöksistä, jotka sinun on tehtävä, on valita oikea verkko tunnus. Monen vuoden ajan SEO strategit ovat kehittäneet monia käytäntöjä, jotka auttavat saamaan korkeammat sijoitukset haku koneisiin ja verkko tunnukset ovat tekijä, jonka uskotaan olevan osa SEO-peliä.

Tässä artikkelissa tutustumme siihen, miten verkko tunnuksesi voi vaikuttaa SEO-pyrkimyksiin ja haku sijoitukseen. Tarkastelemme myös joitain asioita, jotka kannattaa ottaa huomioon valitessasi SEO-ystävällistä verkko tunnusta.

Uudet ylätason

Onko verkko tunnukselle kysymys SEO?
Kyllä se tekee. Jos katsomme vain verkko tunnusta yksin, on kiistatonta, että haluat ihmisten tunnistavan brändisi, yrityksesi tai sen, mistä verkkosivustosi on kyse. SEO-optimoitu verkko tunnus on sellainen, joka kertoo ihmisille, mitä sivustolla on, mitä tuotteita ja palveluja se tarjoaa jne. Tässä tapa uksessa verkko tunnus erottuu Lisää haku tulos luetteloiden mereltä ja muuttuu todennäköisemmin napsauttamiksi.

Katsokaa mitä tahansa roska posti sivustoa, jossa on verkko tunnus, kuten get-rich-fast.info tai buy-cheap-rolex.biz. Roskapostittajat ostavat verkko tunnuksia, jotka sisälsivät kohdennettuja avain sanojaan, koska he saavat tuloksia: lisääntyneet klikkaus prosentit ja korkeammat sijoitukset haku koneissa.

Joten, kyllä, verkko tunnukset vaikuttavat SEO. Oikean verkko tunnuksen avulla voit kohdentaa kohde ryhmäsi ja nopeuttaa haku koneen sijoittamista. Mutta se on muutakin kuin vain avain sanoja.

Tapoja, joilla verkko tunnuksesi voi vaikuttaa SEO-ja haku rankingiin.
Verkko tunnuksesi voi vaikuttaa kahdella tavalla SEO-ja haku sijoituksiisi:

Tuotemerkin Avainsanat

Branding-verkko tunnukset
Verkko tunnuksesi nimen tulee perustua brändiin. Näin käyttäjät löytävät, muistavat, jakavat ja tunnistavat yrityksesi verkossa.

Yleensä sinun on valittava toimi alueen nimi, kun valitset yrityksesi nimen. Toisin sanoen, jos sinulla on jo yrityksen nimi, sinun kannattaa käyttää sitä myös verkko tunnuksena.

SEO-ystävällisen verkko tunnuksen pääavain on brändäys. Esimerkiksi, Voisiko Apple rekisteröidä verkko tunnuksen, kuten Best-smart-phone-ever.com? Ei. Apple on vakiintunut brändi, joka ei tarvitse lisää avain sanan täyte sen verkko tunnuksen nimi.

Google tykkää brändeistä, koska käyttäjät pitävät brändeistä. Vahva online-brändi tarkoittaa sitä, että käyttäjät klikkaivat, lukevat, jakavat ja linkität verkkosivustoon todennäköisemmin. Mitä useammat ihmiset muistavat brändisi, sitä enemmän he uudelleenkäyvät sinulle ja lisäävät siten sivustosi uskottavuutta ja luottamusta arvo-loppu tulos: positiivinen brändäys, joka auttaa verkkosivustoasi saamaan korkeammat Google-sijoitukset.

Brändin nimen käyttäminen verkko tunnuksen nimissä on järkevää, jos:

Brändisi nimi on jo muodostettu ja tunnistettu
Olet jo aloittanut brändin markkinoinnin ja brändin tunnettuus
Brändisi on oma nimesi (kuten YourName.com)
Brändisi on hyvin ainutlaatuinen
Haluat sivustosi sijoittavan hyvin tuote nimesi haku tuloksiin

Avain sanojen toimi alueet
Vaihtoehtoisesti voit valita verkko tunnuksen, joka sisältää yrityksen, tuotteiden tai palveluiden avain sanoja jne. Oletetaan esimerkiksi, että olet lemmikki eläinten valokuva ukseen erikoistunut valokuvaaja. Saatat saada parempia haku tuloksia verkko tunnuksen nimellä, kuten petportraitphotography.com.

Muista kuitenkin, että Google ei anna avain sanojen toimi alueille yhtä paljon arvoa kuin Bränditilin kanssa. Emme mene perusteellisesti tämän artikkelin avain sana alueisiin, mutta Lue avain sanojen verkko tunnukset: käytä niitä tai hävitä ne? meidän asenne on Jays ja nays avain sanojen verkko tunnuksia.

Brändäys, avain sana vai molemmat?
Katsotaanpa, että nimesi on Bob ja sinulla on Guitar Repair-myymälä Chicagossa. Haluat aloittaa verkkosivuston ja etsit verkko tunnusta, jonka avulla voit tavoittaa asiakkaasi ja markkinoida yritystäsi.

Seuraavassa on joitain mahdollisia verkko tunnusten asetuksia:

Branding-verkko tunnukset
Esimerkki brändisisältö on Bobs.com.

SEO-edut: pelkkä verkko tunnus ei anna mitään yksityiskohtaisia tietoja yrityksestä tai tuotteista/palveluista, jotka tarjoat. Verkkosivusto voi olla mistä tahansa, antaa sinulle tyhjän liuske kivi rakentaa brändisi ja määrittää verkko tunnuksen ja verkkosivuston määritelmän haku koneille.

Kaatumisen: suuri osa pyrkimyksistäsi on keskittyä rakentamaan ja edistämään brändiäsi. Sinun täytyy keksiä luovia tapoja, joilla ihmiset voisivat vetää liitoksen brändisi nimen ja palveluiden välillä niin, että aina kun ihmiset kuulevat ”Bob’s”, he ajattelevat heti ”kitara korjausta”.